WellnessCenterVeluwse Bron in Emst 3.33/5 (6)

  • Veluwse Bron

    De Veluwse Bron ligt tussen Apeldoorn en Zwolle midden in de mooie Veluwse natuur van Emst. Een droomplek waar rust en ontspanning de boventoon voeren. Heerlijk genieten op de Veluwe.
    Het wellnessresort ligt op een 21 hectare groot landgoed en biedt meer dan 9.000 m2 aan de mooiste wellnessfaciliteiten. In het hoofdgebouw zijn unieke faciliteiten te vinden, waaronder een compleet Oosters badhuis met hamam, een uitgebreide rasul, een ware gletsjergrot, een zwembad van natuursteen en een riant kruidenbad. Het wellnessdorp tussen het hoofdgebouw en het paviljoen is uniek in zijn soort. Want waar in Nederland is er een Wildobservatie sauna, een Veluwse sauna, een Pakistaanse Zoutmijnsauna of een compleet Kelo-saunadorp te vinden? Verspreid over het buitenterrein liggen diverse baden, waaronder een ruim zwembad, een zoutwaterbad, diverse whirlpools en een bruisbad. En dat alles aan een prachtig groot meer, waar het zuivere water als natuurlijke kwel omhoog borrelt.
    Openingstijden Veluwse Bron | Recensies Veluwse Bron

Faciliteiten bij Veluwse Bron

  • Afkoelgelegenheid
  • Buitenterras
  • Ligweide
  • Overnachten
  • Restaurant
  • Rolstoelvriendelijk
  • Rustruimte/ Lounge
  • Scrubruimte
  • Terras
  • Zonneterras/ Tuin

Sauna Cabine's bij Veluwse Bron

  • Blokhutsauna (Kelo)
  • Caldarium
  • Finse sauna
  • Infrarood sauna
  • Laconium
  • Lavendel sauna
  • Lichtsauna
  • Löylys (opgietingen)
  • Luistersauna
  • Muzieksauna
  • Panorama
  • Tepidarium
  • Zoutkristal sauna

Aanwezige Baden bij Veluwse Bron

  • Binnenzwembad
  • Bubbelbad
  • Buitenzwembad
  • Caldarium
  • Dompelbad
  • Hamam (Turks badhuis)
  • Kruidenbad
  • Stoombad
  • Voetenbad
  • Whirlpool
  • Zoutwaterbad

Massages bij Veluwse Bron

  • Ayurveda
  • Balinese massage
  • Bamboe massage
  • Gezichtsmassage
  • Hamam badritueel
  • Hot- en cold stone massage
  • Hotstone massage
  • Lichaamspakkingen
  • Lomi Lomi massage
  • Pakking
  • Scrub massage
  • Sportmassage
  • Voetmassage
  • Voetreflexmassage
  • Zwangerschapsmassage

Beauty Behandelingen bij Veluwse Bron

  • Bodyscrub
  • Fish foot spa
  • Gezichtsbehandeling
  • Harsen
  • Lichaamsbehandeling
  • Lichaamspakking
  • Manicure
  • Microdermabrasie
  • Pedicure
  • Rasul
  • Contactgegevens Veluwse Bron


    Veluwse Bron

    Viskweekweg 10

    8166 KJ

    Emst

    0578 688 888

    website

    Openingstijden van Veluwse Bron

    Maandag10:0023:00

    Dinsdag10:0023:00

    Woensdag10:0023:00

    Donderdag10:0023:00

    Vrijdag10:0000:00

    Zaterdag10:0001:00

    Zondag10:0023:00

Deel deze wellness locatie:

7 thoughts on "Veluwse Bron"

  1. leon schreef:

    Wat een trieste ongeïnteresseerdheid, en totale desinteresse naar de klant toe. Hieronder het overzicht waarin de klachten worden benoemd die eerst op het moment bij meerdere dienstdoende personeelsleden waren neer gelegd. Niemand voelde zich geroepen iets van moeite te gaan doen ons tevreden klanten te maken. Dus uiteindelijk een klacht via mail ingediend. Deze mailwisseling hieronder :

    Gericht aan de Veluwse Bron :

    Geachte heer/mevrouw,

    Gisteren zijn wij te gast geweest bij uw wellness resort, de Veluwse Bron in Emst. Helaas bestond deze dag voor ons voor een groot deel uit ergernis en kijken we er zeer ontevreden op terug.
    De belangrijkste punten zet ik hieronder graag even voor u op een rij:

    – Bij de eerste kop koffie werden we geholpen door een erg enthousiaste medewerker die zonder schroom op zeer luid niveau, na het scannen van ons polsbandje, begon op te sommen welk arrangement we hadden en hoeveel consumpties en buffetten er nog ongebruikt waren. Dit deed hij op een moment later op de dag opnieuw. Nu is het niet dat we iets hoeven te verbergen, maar niet de hele serre hoeft dit te horen, toch?
    – Bij het lunchbuffet zijn we om 12.30 uur aan een tafeltje gaan zitten, er zijn 5 of 6 medewerkers langs ons tafeltje gelopen (waarmee we zelfs oogcontact hadden en waarmee we hebben geprobeerd nader contact te maken) helaas werden we niet geholpen dus om 12.45 zijn we maar gewoon bij het lunchbuffet gaan staan. Pas om 13.00 uur(!) kwam er iemand bij ons om de lege borden van de eerste ronde op te halen en zijn we aangemeld voor het lunchbuffet. Vanaf 13.10 uur hebben we opnieuw geprobeerd contact te krijgen met een medewerker om drinken te bestellen, dit lukte uiteindelijk pas om 13.30 uur. Dit hebben we aangegeven bij de serveerster die ons uiteindelijk hielp, maar zij ging hier niet op in. Daarnaast was het iets later tijdens de lunch heel erg druk in het restaurant. Er stond een rij tot halverwege de bar; niet erg uitnodigend om nog een keer langs het buffet te lopen. Buiten dat werd het buffet niet goed aangevuld en was er veel op.
    – Halverwege de middag hebben we plaatsgenomen in de stoelen bij de haard (vlak bij de wellness), ook hier schortte het aan bediening. We hebben meermaals oogcontact gehad met iemand die bij de bar stond maar ook hier werden we pas na 20 minuten bediend.
    – Aan het eind van de middag wilden we een biertje halen bij de bar, om buiten bij het rokersgedeelte te nuttigen. Er stonden 6 medewerkers bij de bar (waarvan er minimaal 3 waren die ons direct zagen), maar in plaats van ons te helpen gingen ze verder met de discussie dat ze 10 minuten eigen tijd moeten schrijven als ze willen roken…. toen we bij twee van hen aangaven dat we de hele dag al zo slecht bediend weden, lachten ze er wat om maar ook hier werden we niet serieus genomen.
    – Bij het buffet hebben we twee cola besteld, het duurde echter erg lang voor deze geleverd werden. Toen ik naar een medewerker seinde begreep ze de hint direct. Ik zag haar naar een tafel aan de andere kant van de zaal lopen, alwaar ze twee cola van tafel haalde om die naar ons te brengen. Toen ik verbaasd vroeg of ik dit goed gezien had, beaamde ze dit maar ze zei er gelijk bij: “maar er heeft niemand uit gedronken hoor” en daarmee was de kous af. De glazen waren al hevig gecondenseerd dus ze stonden er al even…
    – Bij het buffet bleek tijdens het nuttigen van de kip Teryaki dat niet alle kip goed doorbakken was, sommige stukken waren nog rood/roze van binnen.
    – Er staat op meerdere plaatsen duidelijk aangegeven dat telefoons en (on)gewenste intimiteiten niet zijn toegestaan binnen het resort, wij hebben echter zeker 3 mensen gezien die op het terras en zélfs in een sauna foto’s zaten te maken. Daarnaast werd in de diverse baden (zowel binnen als ook buiten) hevig gezoend, tot op het ongemakkelijke af voor de andere gasten. Er was bij de baden geen personeel te bekennen om hier op in te grijpen.
    – Bij diverse baden en sauna’s staat duidelijk vermeld dat het een stilteruimte betreft. Daar houdt echter niemand zich aan en ook hiervoor was er geen personeel om dit te controleren/handhaven. In sommige baden was het zelfs zo erg dat iedereen steeds harder ging praten om maar verstaanbaar te blijven.

    Zoals u ziet was het voor ons een opeenstapeling van incidenten die bij een resort met een dergelijke status niet verwacht mogen worden. We hebben onze klachten bij meerdere personeelsleden kenbaar gemaakt maar steeds werd dit weggelachen of niet serieus genomen.

    Ons plezier is door deze hele gang van zaken vergald en dit was in onze ogen het geld zéker niet waard.

    Graag nodig ik u uit om ons weer tevreden gasten en ambassadeurs van uw resort te maken.

    Met vriendelijke groet,
    Leon O.

    Het antwoord dat volgde :

    Geachte heer O.,

    Allereerst hartelijk dank voor uw e-mail.

    Wij hebben uw e-mail intern besproken en betreuren het dat uw dagje wellness bij de Veluwse Bron niet geheel naar wens is geweest.
    De Veluwse Bron is erg druk met het trainen van het personeel. Helaas heeft u enkele situaties heeft meegemaakt die niet volledig voldoen aan de kwaliteitsstandaard van de Veluwse Bron.

    Uit ervaring weten wij dat gasten het prettig vinden om te weten waar zij gedurende de dag recht op hebben, vandaar dat de medewerker van de bediening u dit heeft willen vertellen. Uiteraard hoeft niet iedereen dit te horen. De medewerkers proberen de gasten zo goed en snel mogelijk service te verlenen, wat u helaas niet zo ervaren heeft. Ook dit zal weer extra onder de aandacht van het personeel gebracht worden.
    Uw opmerking over de kip hebben wij doorgestuurd naar onze chef-kok.

    Voor wat betreft de huisregels, bij de Veluwse Bron worden de medewerkers geïnstrueerd om er op toe te zien dat de huisregels worden nageleefd. Zij zijn er op getraind om gasten die de huisregels niet naleven hier op te wijzen. Hierbij realiseren wij ons dat we niet altijd overal alles kunnen zien. Zo ook in de situaties die u omschrijft.

    Helaas kunnen wij niet terugdraaien wat er is gebeurd. Wel gaan wij er alles aan doen dit in de toekomst niet meer voor te laten komen. Wij danken u daarom nogmaals dat u onderstaande mail gestuurd heeft en hopen u in de toekomst opnieuw te mogen verwelkomen.
    Met vriendelijke groet,

    Nicole P.
    Afdeling kwaliteitszaken

    Ons gestuurde antwoord :
    Geachte mevrouw P.,

    Allereerst dank voor uw snelle reactie.

    Wat mij echter verbaast aan uw mail is dat u feitelijk het zelfde doet als het personeel uit mijn vorige bericht. Ik voel mij niet serieus genomen en afgescheept.

    Voor de volledigheid, ik heb 175,10 euro betaald voor services die heel erg ondermaats zijn. Het verbaast mij dan ook ten zeerste dat u geenszins de moeite lijkt te nemen hiervoor een redelijke oplossing te vinden of compensatie te bieden. U begrijpt hopelijk dat mijn ontevredenheid hiermee nog verder is gegroeid.

    Als ik het even botweg mag zeggen: ik werk me uit de naad, spaar iedere maand iets bij elkaar om één dagje lekker weg te gaan en dan word ik gewoon genaaid, want zo voelt het.

    Ik hoop dat u bereid bent om mijn klachten nog eens grondig te bekijken, waarna u zich mogelijk kunt inbeelden hoe ik me voel. Graag zou ik het volledige bedrag dat ik bij jullie heb uitgegeven om afgelopen maandag te bekostigen van u terug ontvangen. Dit lijkt mij niet meer dan redelijk. Indien gewenst kan ik u een foto van de bon sturen als bewijs van de kosten.

    Ik hoop van u te horen.

    Met vriendelijke groet,
    Leon Olijslagers

    Het antwoord dat werd gezonden :

    Geachte heer O,

    Hartelijk dank voor uw reactie. Nogmaals hebben wij uw mail intern besproken. Wij waarderen het enorm dat u uw bevindingen met ons heeft gedeeld en zoals reeds vermeld doen wij er alles aan om de service en kwaliteit in de toekomst te verbeteren.
    Helaas kunnen wij niet op uw verzoek tot terugbetaling ingaan. Wel mogen wij u twee entrees aanbieden om te komen ervaren dat wij inderdaad hard bezig zijn met verbeteringen.
    Graag vernemen wij of u van dit aanbod gebruik wilt maken.

    Met vriendelijke groet,

    Nicole P.
    Afdeling kwaliteitszaken

    En vervolgens ons antwoord, we begonnen echt verontwaardigd te worden van zoveel arrogantie en desinteresse :

    Geachte mevrouw Prins,

    Nogmaals dank voor uw reactie.
    Ik vind de door u geboden compensatie eerlijk gezegd nogal summier. Zeker in vergelijking met de hoeveelheid klachten. (12 stuks! Dat is geen kleinigheidje meer!)

    Te stellen valt dat ons arrangement (entree, lunch en diner en 3 consumpties) op alle drie de onderdelen niet voldoet aan wat er van verwacht mag worden. Ik wil u met alle plezier per onderdeel uitleggen wat er tegenviel, maar volgens mij spreekt mijn eerste mail hierin voor zich. Het is dus in mijn optiek niet meer dan redelijk als wij al ons geld zouden terug krijgen. Temeer omdat van de betaalde consumpties er maar vier waren zoals verwacht mag worden. Ook de andere betaalde consumpties waren niet naar verwachting, zoals al eerder aangegeven.

    Graag zou ik u nogmaals willen vragen het bedrag van 175,10 per ommegaande naar mij over te maken. Dit kan op rekeningnr NLXXXXXXXXXXXXXXXX tnv LA O. te E..

    Alvast vriendelijk dank.

    Met vriendelijke groet,
    Leon O.

    En wederom heeft de Veluwse Bron maling aan haar gasten! Hieronder het antwoord :

    Geachte heer O.,

    Helaas kunnen wij dit verzoek, zoals in onderstaande e-mail omschreven, niet honoreren.

    Met vriendelijke groet,

    Nicole P
    Afdeling kwaliteitszaken

    Daar we het nu toch wel echt zat waren toch nog maar wat door gegaan en wederom voor een billijke oplossing :

    Geachte mevrouw P,

    Ik heb enkele dagen nagedacht over deze correspondentie en ik blijf erg teleurgesteld in de houding van Veluwse Bron.
    Is er een mogelijkheid om mij iets verder tegemoet te komen, bijvoorbeeld door het aanbieden van een gelijkwaardig arrangement (entree, lunch, diner en 3 consumpties pp.) in plaats van alleen twee entrees? Dit staat mijn inziens meer in verhouding tot de hoeveelheid klachten.

    Als dit mogelijk is zouden we hier graag gebruik van maken en willen we Veluwse Bron de kans geven te laten zien dat aan al deze klachten gewerkt is.

    Ik hoop van u te horen.

    Met vriendelijke groet,
    Leon O

    Maat wat blijkt de Veluwse Bron heeft maling aan klanten die niet tevreden zijn, het gaat blijkbaar veel te goed !Het gezonden antwoord :

    Geachte heer O,

    Hartelijk dank voor uw reactie. Het spijt ons u nogmaals mede te delen dat wij u hierin niet verder tegemoet zullen komen.

    Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Nicole P
    Afdeling kwaliteitszaken

    Wat een waardeloze afhandeling van klachten nog nimmer zo iets mee mogen maken! Voor ons nooit meer de Veluwse Bron of een andere tent die aan IWR toe behoord. Zoveel maling aan gasten heb ik werkelijk nog nooit mee gemaakt…

    3/10

    1/10

    1/10

  2. Hosting schreef:

    Hartelijk dank voor uw beoordeling en feedback. Veluwse Bron is een groot resort en voor sommige gasten inderdaad een doolhof. U mag altijd een plattegrondje bij de receptie meenemen. Hier staan alle faciliteiten op benoemd. Uw tip over de verlichting buiten en de sauna informatiebordjes hebben wij doorgegeven aan de betreffende afdeling. Leuk om te horen dat u positief bent over de sauna’s en de hygi ne.

    7/10

    7/10

    7/10

  3. D.Fabri schreef:

    Vorige week maandag bij de Veluwse bron geweest en ook ik doe dit NOOIT meer. Reservering via de website van de organisatie gedaan met een voucher die mij dochter met de Amersfoortse marathon had gekregen.
    Bij binnenkomst zag de receptioniste dit in het systeem en vroeg mij vervolgens om de voucher welke ik vervolgens inleverde.
    Aan het einde van ons bezoek liepen wij naar de receptie om onze eindrekening netjes te betalen. Het eindbedrag was tot mijn verbazing hoger dan dat ik in mijn hoofd had en gaf dit ook gelijk aan. Volgens de receptioniste moest het allemaal kloppen, na bijna de hele dag in de sauna geweest te zijn waren mijn dochter en ik erg moe dus heb ik maar betaald. De volgende dag heb ik thuis de rekening nagerekend en kwam toch echt weer tot de conclusie dat er €20,95 te veel is berekend.
    Vervolgens de organisatie via mail hierop gewezen en gevraagd het te veel betaalde bedrag terug te storten.
    Nou wil de organisatie niet meewerken en houdt vol dat de rekening klopt.
    in de mail geven ze aan dat ik de voucher had moeten inleveren wat ik dus heb gedaan want de receptioniste vroeg mij om de voucher.
    indien ik niet snel mijn geld terug heb ga ik het juridisch aanpakken! Ik kom hier dus nooit meer, wat een onprofessionaliteit dat de klant dupe wordt van een fout die bij de receptie wordt gemaakt. En dan heb ik het niet eens over een omelet die ik bij de lunch heb besteld, rosbief kaas, kaas was niet eens gesmolten ;-(. Lopend buffet dinner is ook een afrader, enige positieve is de saunafaciliteiten, genoeg aanwezig. Al met al zou ik niemand deze sauna aanraden en hoop dat ik mijn te veel betaalde geld snel terug heb.

    7/10

    1/10

    3/10

  4. Sabine schreef:

    Bij deze. …wat een heerlijke dag hebben we gehad! Zoveel sauna’s, het was net een snoepwinkel. Moeilijk kiezen. Helaas was het behoorlijk slecht weer, dus nadat we bijna uit het buitenbad waren geblazen zijn we maar binnen gebleven. Maar ook daar hoefden we ons absoluut niet te vervelen. Zoveel variatie in sauna’s, meer dan genoeg zwembaden en bubbels. Heerlijk lunch- en dinerbuffet genoten. Zalige Hammam. Personeel was ook supervriendelijk en behulpzaam. Toen we weggingen kregen we 2 vrijkaarten voor september. Dat gaan we niet redden, maar we gaan zéker vaker naar deze prachtige welness, en dan hopen op beter weer zodat we ook van alle faciliteiten buiten kunnen genieten !!!! Écht een vette aanrader! !!!! Deze staat met stip op 1. Thermen Bussloo en Thermen Holiday ingehaald. Zijn ook geweldig, maar de Veluwse Bron had toch net wat meer.

    10/10

    10/10

    10/10

  5. sienie eversen schreef:

    Het is heerlijk bij jullie sauna dag door te brengen .De op
    gietingen is voor mij top ,omdat ik weke delen reuma heb doet het mijn lijf zeer goed .De klankschalen sessie is heerlijk ontspannen .en het zoutwaterbad .Verder kan je genieten van verschillende sauna’s .En niet vergeten het afkoel meertje.
    Je kan er heerlijk genieten van een lunch tot een heerlijke maaltijd met een drankje .Een zeer nette bediening en klant vriendelijk .IK kan het ieder het aanrader .

    8/10

    9/10

    10/10

  6. Jotje schreef:

    Toen we aankwamen was het er erg druk, maar gaande weg de avond (zondagavond) werd het steeds rustiger. Heerlijke sauna’s veel keuze en een hele goede massage gehad 😀 De kneipkruidentuin was heerlijk voor je voeten, hoewel we niet de hele beek gevolgd hebben, daarvoor was het water nog iets te koud 😉

  7. Lard en Gonny van den broek schreef:

    we gaan als het kan 1 keer per maand naar de sauna,het is net of we op vakantie zijn .
    veluwse bron is voor ons ideaal sauna paradijs

    8/10

    8/10

    10/10

Geef een reactie